Regióny Trnava

Trnavský kraj poskytuje službu tiesňového volania pre 300 klientov, chce ju zvýšiť o 100

Ilustračné. Zdroj: FB / Polícia SR - Trnavský kraj

TRNAVA – Trnavský samosprávny kraj (TTSK) spustil pred dvoma rokmi bezplatnú službu domáceho tiesňového volania, ktorá je určená pre samostatne žijúcich obyvateľov kraja. Aktuálne službu využíva 300 obyvateľov kraja, ku ktorým sa na budúci rok pridá ďalších 100. Informoval o tom odbor komunikácie TTSK.

 

Seniori, zdravotne znevýhodnení obyvatelia a čakatelia na umiestnenie do zariadenia sociálnych služieb majú vďaka tejto službe možnosť pokračovať v samostatnom bývaní v domácnosti. V prípade núdze iniciujú tiesňové volanie jednoduchým stlačením prenosného tlačidla.

“Už dva roky zvyšujeme osamelo žijúcim seniorom, a aj ich blízkym, pocit bezpečia. Ponúkame im totiž možnosť zotrvať v ich prirodzenom domácom prostredí, a to prostredníctvom poskytovania služby domáceho tiesňového volania. SOS tlačidlo využívajú ľudia už v 45 mestách a obciach po celom kraji. Doteraz urobili takmer 2400 volaní, pričom až 65-krát bola privolaná záchranná zdravotná služba,” uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič.

Službu samosprávny kraj zabezpečuje prostredníctvom Krajskej inovačnej rozvojovej agentúry (KIRA) v spolupráci s Asociáciou samaritánov Slovenskej republiky (ASSR). Po vyvolaní tiesňového volania prostredníctvom tlačidla z ktoréhokoľvek miesta v domácnosti sa užívateľ dovolá vyškolenému personálu, ktorý následne situáciu vyhodnotí a určí ďalší postup.

“Potenciálnych klientov služby identifikujeme v spolupráci s mestskými a obecnými samosprávami. Prijímame však aj individuálne žiadosti. O poskytnutie služby je možné požiadať poštou alebo elektronicky. V prípade záujmu o ďalšie informácie možné kontaktovať na 0911 265 909 alebo vadovicova.lucia@kira.sk,” uviedla koordinátorka projektu Lucia Vadovičová.

Tlačidlo tiesňového volania je ľahko prenosné a odolné voči vode a vlhkosti. Je možné ho nosiť na zápästí ako náramok alebo na krku ako prívesok. Telefonické spojenie s dispečingom po stlačení SOS tlačidla zabezpečuje pevná základňa, ktorá je v domácnosti strategicky umiestnená. Všetky finančné náklady spojené s inštaláciou základne v domácnosti klienta, ako aj služby nonstop dispečingu hradí TTSK.